Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Pieter C
|
Geplaatst: 04-01-2009 16:05:09 Onderwerp: |
|
|
|
Bij formule (7.45) en (7.4 , moet er daar twee keer geen minteken in het rechterlid komen? Dan volgt de formule er na logisch uit de vorige.
Anders is er weer een zekerheid minder in mijn leven.. |
|
Terug naar boven |
|
|
Dieter
|
Geplaatst: 04-01-2009 16:41:36 Onderwerp: |
|
|
|
Pieter C schreef: |
Bij formule (7.45) en (7.4 , moet er daar twee keer geen minteken in het rechterlid komen? Dan volgt de formule er na logisch uit de vorige.
Anders is er weer een zekerheid minder in mijn leven.. |
Als je vm afleidt naar z, komt -j(beta) voorop (gevolg van de term exp(-j*beta*z)). De factor die voorop komt bij afleiding van fm naar omega is echter j*omega (van exp(j*omega*t)). Het is dus consistent met (7.46), want daar staat nog een extra minteken... |
|
Terug naar boven |
|
|
Boris Site Admin

|
Geplaatst: 04-01-2009 17:07:27 Onderwerp: |
|
|
|
Ziedaar, een andere zekerheid  |
|
Terug naar boven |
|
|
Pieter C
|
Geplaatst: 04-01-2009 17:16:36 Onderwerp: |
|
|
|
En dan beseffen dat dat inderdaad mooi in de tekst staat...
Luiheid is geen mooie deugd.
Merci |
|
Terug naar boven |
|
|
mettes

|
Geplaatst: 05-01-2009 12:38:11 Onderwerp: |
|
|
|
help, verwarring :
onder formule (7.53) en (7.54) staat er da ze kunnen bewijzen dat die eigenwaarden beta overal gelijk zijn en die eigenvectoren I en V loodrecht op elkaar staan en overal verschillen.
Dus ik dacht, I en V gebruikt ge om me al die vorige formule's Ht en Et te bekomen, dus die zijn overal verschillend. dan hebt ge overal nog u factor exp(-jw beta1 z) die overal gelijk is, dus vp=vg=1/beta1 overal.
Maar gans onderaan die pagina staat, da in elke cross section de veldpatronen gelijk zijn en de snelheid veranderlijk.
Is dit nog fout in de cursus, of hebk het gewoon gans mis begrepen? (wss het tweede ze ) |
|
Terug naar boven |
|
|
Boris Site Admin

|
Geplaatst: 05-01-2009 12:44:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk dat:
beta = omega*beta1
Niet slaat op een beta1 voor alle modes, maar op beta1 in die van (7.27). Zodat je per eigenwaarde een beta1 krijgt.
Dus als je M+1 geleiders hebt, M eigenmodi, M keer een beta1 voor in (7.27) te steken.
Elk met een propagatiefactor beta1. Zodat ze niet evensnel propageren... |
|
Terug naar boven |
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum Je mag niet stemmen in polls in dit subforum
|
Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
|
|
|
|